Veckans frukost

Sen i fredags natt har jag spytt från och till i 24 timmar. Somnade hängandes över toaletten tills fadern min kom och väckte mig. Allt börjad en timma efter ett restaurangbesök, antar att jag blivit matförgiftad eller magsjuk? Vilket som var det i alla fall hur jobbigt som helst och jag fick 40 graders feber. Nu mår jag bättre, hoppas på att jag kan börja äta normalt snart.

När man blir matförgiftad eller magsjuk så förlorar kroppen väldigt mycket vätska och i sin tur vitaminer och mineraler. Då är det väldigt viktigt att man dricker rikligt även fast de åker upp igen. Vätskan reglerar också temperaturen, så de kan också bidra till att febern går ner.

Så idag blev min frukost ett stort glas ProViva med smak av hallon och granatäpple. Det gick ner och bidrog inte till illamående. Den innehåller också en viktig bakterie lactobacillus plantrarum 299v som sägs minska gasbildning – som är ett valigt problem vid orolig mage.  






Kommentarer
Sanna

Vilken mysig blogg tjejer! Ni tar upp så mycket bra saker :) En ny favorit helt klart Kram på er

2012-01-22 @ 14:53:10
Johanna

Tack ska du ha Sanna, kul att du uppskattar den! Vi blir så glada :) Kram kram

2012-01-22 @ 17:23:17
URL: http://fitforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0