Gainomax Bars

Gainomax har många olika produkter för dig som idrottar. Det man främst kommer att tänka på är kanske deras återhämtningsdrycker. Nyligen lanserade Gainomax även en proteinbar, utöver den energibaren som fanns i sortimentet. Jag läste i ett test i en träningstidning där olika proteinbars jämfördes att den fick bra betyg, och den skulle tydligen vara riktigt god. Var såklart därför tvungen att testa. Jag provade Gainomax Protein bar med toffe smak. Johanna provade deras energybar med chokladsmak.

Proteinbar:

Baren har en mjuk konsistens med ett högt proteininnehåll och passar utmärkt efter träning eller som ett proteinrikt mellanmål. Tillskillnad från energibaren som helst skall ätas före eller under träning passar denna bar bättre direkt efter träning. Baren innehåller 20 gram protein. Jag har provat många olika bars men ingen som denna. Den var härligt mjuk och smaken var riktigt bra. Inga konstiga eftersmaker som jag upplevt hos andra märken. Jag är nyfken på att prova de två andra smakerna - apelsinchokad och blåbär med yoghurt.

Energybar:

Energybaren är en yoghurttäckt muslibar och finns i hallon och chokladsmak. Produkten innehåller en tredjedel av det dagliga rekommenderade fiberintaget. Ett smart mellanmål för den aktiva kvinnan eller mannen. Per bar innehåller den 7 gram protein. Jag smakade denna bar också. Svårt att jämföra två helt olika barer. Men jämför vi bara smak och konsistens var proteinbaren så mycket godare, enligt mig. Jag kommer nog inte att köpa deraas energibar. Då tror jag att man lika gärna kan köpa en frukt eller nötter istället. Billigare och godare!


/Fit for life!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0