VÄNTA LITE HÄR NU!

Ni alla känner väl till uttrycket:


  ”Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.”


BULLSHIT säger jag då, detta uttryck skall inte får styra era liv. En nära vän till mig sa en gång att man ska inte vänta. Jag och säkert många där ute går ofta och grubblar över saker, hoppas på att det ska bli som man vill. Att den där gamla eller nya kärleken ska höra av sig, att en förlorad vän ska få tillbaka intresset eller att ens föräldrar eller syskon skall förstå. Mycket av min tid gick förut åt till att vänta, hoppas och analysera situationer i livet. Jag bara är en sån människa som måste ha svar på allting och därför blir det automatiskt så att jag ständigt grubblar, hoppas och väntar. Men en dag när min vän sa att detta uttryck bara får oss att hoppas och sedan gör oss besvikna så började jag fundera och kom fram till att det var slutgrubblat för min del eftersom det verkligen stämde.


Min kloka vän har gjort en twist på det hela, som lyder såhär:


”Den som väntar på något blir ofta besviken, så vänta inte.”


Och det mina vänner är en av mina högsta prioriteringar i livet just nu! Ta tag i de situationer där du hamnar i de stadiet där du bara ”väntar”. Självklart så kan man vänta, men det finns och så en punkt när det är slutväntat och då skall du själv ta tag i situationen, på så sätt kommer du lättare kunna gå vidare. Så nu är nästan allt i mitt liv svart på vitt, och de gråa oklara som borta med vinden. 

Och det mina vänner, är ganska så underbart! Ha en fin dag. /fitforlife



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0