Sol. Långpromenad. Fika. Morgonrock. Huvudvärk.

Vaknade upp på bra humör imorse. Solen sken in genom gardinerna. Tyvärr vaknade jag upp med världens huvudvärk. Detta händer väldigt ofta. Jag mår dessutom otroligt illa. Eller jag mår illa och är hungrig samtidigt som mitt huvud håller på att sprängas. Därför brukar jag hoppa upp ur sängen så fort som möjligt, ta och dricka ett glas vatten och sätta på kaffet, och vips så är det borta. Frågan är varför jag känner så här? Ska försöka ta och reda ut det. Vad tror ni att det kan bero på?

Hur som helst började denna dag med en mysig frukost i morgonrock. Jag och mina morgonrockar! <3
Eftersom jag fortfarande är förkyld har jag inte kunnat träna något sedan i måndags. Hur trist som helst. Men mamma, en vän till henne och jag begav oss ut på en lååång promenad med hundarna. Väldigt trevligt. Jag gillar verkligen att prata med vuxna, det är oftast riktigt givande. Såhär spenderar jag gärna en söndag.

Har förövrigt varit en halvkass uppdatering denna vecka, vilket jag och Johanna ber om ursäkt för. Att plugga, jobba, vara sjuk, hinna ta hand om sig själv och vänner och samtidigt hålla liv i en blogg är inte alltid så lätt. Vi försöker så gott vi kan. Det får bli nya tag nästa vecka helt enkelt. Ska lyssna på den kloka herrn Mark Twain (se citatet i föregående inlägg) i fortsättningen..

Helgen försvinner som vanligt i rasande fart. Hade en underbar fredag med en lång fika med två fina vänner och såg till att att unna mig en lång och god fika. Och på tal om fika måste jag tips er om Urban Deli Bageriet. En del av er har säkert hört talas om Urban Deli vid Nytorget. Deras bageri ligger på Skånegatan 76 och är öppet 08-18 alla dagar. Supertrevlig personal, liten och mysigt inredd lokal och fantastiska kardemummabullar. Mitt nya favoritställe, helt klart. Bilden nedan är från stället. Hur avslutar och belönar du dig helst efter en tuff skol eller arbetsvecka?

/Therese




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0