Keso Mellanmål

Hej Kära läsare!

Då var det dags för denna veckas mellanmål. Jag som ofta är i farten har länge klurat på det här med mellanmål. En banan? Mättar inte så jättebra. Det är gott, men jag känner mig som en apa. Nej, men skämt å sido. Vad ska man äta då?! En macka att ta med? Funkar ju sådär när man står och trängs i rusningstrafik. Ofta brukar det bli en take-away latte. Jag älskar kaffe så det blir ofta mitt mellanmål om jag är ute på stan. Vilket är rätt värdelöst. Högt pris och dåligt näringsinnehåll. Piggar upp för den närmsta halvtimmen. I måndags köpte jag mig därför em relativt ny produkt från arlas sortiment, nämligen Keso mellanmål. Denna produkt finns i två smaker. Hasselnötter, blåbär och tranbär, samt cashewnötter, ananas och apelsin. Jag köpte den förstnämnda. Med kesoburken följer en sked i locket, och den smarriga frukt/nötblandningen ligger separat i locket, som var lätt att öppna. Priset på en burk (150g) ligger runt 18-20 kronor, vilket är helt okej.

Detta mellanmål innehåller en bra blandning av proteiner, nyttiga fetter, antioxidanter samt vitaminer och mineraler.





Näringsvärde per 100 g
Energivärde 600 kJ/140 kcal
Protein 11 g
Kolhydrat 10 g
Fett 6,5 g

Tummen upp för Keso Mellanmål alltså. Någon som provat den andra med apelsin och ananas smak? Vilken föredrar du? Keso Mellanmål får 4 poäng av 5 möjliga.

/ T



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0