Bra för själen – En liten resa

Idag lever vi alla ett ganska så hektiskt liv med fullspäckade scheman från tidiga morgnar till sena kvällar. Många känner en stor press på att de jämt ska prestera på topp och tillfredsställa alla omkring sig. Då menar jag tillexempel rollen som förälder, syskon, den där duktiga studenten och perfekta chefen. Vi alla har många roller att tillfredsställa och leva upp till i vardagen. Detta tär på både kroppen och psyket, att man jämt och ständigt inte får göra felsteg och alltid måste vara perfekt. Bakom alla dessa roller är det lätt att glömma bort sig själv, andras behov går före ens egna. Då kan det vara bra att bromsa ett slag och hinna reflektera över sin tillvaro och känna efter hur kroppen mår. Detta är svårt om man befinner sig just där dessa krav finns. Därför är mitt förlag att DU hittar en plats där du kan finna lugn och ro. Kanske har du någon vän eller släkting som har en stuga någonstans som du kan låna för en dag eller två. Det behöver inte innebära en lång resa, man kan också åka ut några timmar själv till någon fin plats att promenera på. Bara du kommer bort från den stressade miljön och kan låta dina egna tankar flöda utan att stressen av andras behov fyller ditt huvud.



Denna bild är tagen när jag var och besökte en vän uppe i Leksand. Det var så underbart att åka bort från stan ett slag. Under resans gång så insåg jag väldigt många saker som jag inte tidigare tänkt på. När jag kom tillbaka till Stockholm hade jag en massa ny energi och tog tag i dessa. Hoppas ni blir inspirerade och gör samma sak, det är verkligen en boost för själen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0