Hitta din egentid

Hej kompisar!

Jag är ibland hur dålig som helst på att bara inte göra någonting. Och att inte göra någonting är i min värld att sitta i soffan och bara ta det lugnt, bläddra i en tidning osv. Att ha mer sådan tid för mig själv var ett av mina nyårslöften och jag har faktiskt gjort framsteg på den fronten. Jag tror dock att det är jätteviktigt att hitta tid för sig själv, som en mental paus. För er som känner att ni sällan tar er sådana avkopplande stunder - se till att göra det. Ett tips är att befinna sig på ett ställe utanför sitt hem. Om det nu skulle kunna vara hemma hos en kompis, på biblioteket eller  i simhallen är upp till dig. Jag har hittat det perfekta tillfället. På onsdagar jobbar jag som barnvakt, och när barnet har somnat har jag ca 1,5-2 timmar för mig själv. Hade jag varit hemma hade jag nog haft svårt att koppla av. Men att vara ensam i en främmande lägenhet innebär att jag inte har så mycket att göra, förutom att ägna tid åt mig själv.


Igår gjorde jag en stor kopp te, bläddrade i en tidning och kurade ihop mig under en luddig filt. Fick väl sitta där i 30 min innan lilla busungen vaknade.. Lyckades hur som helst varva ner. Viktigt att göra ibland, för att inte brytas ned och må dåligt av stress.

Ta hand om er! /T




Kommentarer
Felicia Johansson

JA, Acne är bäst!! :)

2012-02-03 @ 00:27:33
URL: http://feliciavendela.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0