Att göra eller att inte göra - Det är frågan.

Så roligt att vi har många nya läsare. Tänk vad facebook är bra ibland! Hoppas ni gillar vår blogg. Varmt välkommna hur som helst.

Jag är inne i en period med hur mycket som helst att göra. Fast ändå inte. Känner ni igen er? Inget är brådskande. Men sätter man inte igång nu så sitter man rent ut sagt i skiten om några veckor vilket man är mycket väl medveten om. Ändå så gör man ibland inget åt saken. Tänk vad livet ska vara komplicerat ibland. Känns som att jag springer runt på ärenden hela tiden. Men ändå tar det aldrig slut. Förra veckan kommer jag inte ihåg hur många gånger jag sprang till banken. Denna vecka händer mycket (förhoppningsvis mer trevliga saker än bankärenden). Jag skall fira min vän Johanna, som också skriver på bloggen, samt hennes bror med många vänner till helgen. Min fina bästa vän som inte bor i Stockholm kommer även hem eftersom hon har sportlov. Det blir även jobb på onsdag, torsdag och lördag. Veckan kommer att avslutas med restuarang med två vänner. Har en superbra vecka framför mig.

När jag har mycket att göra så försöker jag att ta tag i saker och ting, nu syftar jag mest på tråkiga måste göra-saker. Ett av mina nyårslöften var just att bli med strukturerad och att sluta skjuta upp saker. Därför har jag börjat skriva upp det som jag vet att jag behöver göra. Känns väldigt töntigt måste jag erkänna, och tro det eller ej - det funkar ju super!

Att skriva upp saker man går och ältar eller tänker på att man verkligen borde göra, lättar i alla fall mitt sinne. Har man det nerskrivet på ett papper eller i en kalender behöver man dessutom inte gå runt och oroa sig att man ska glömma bort att göra det. Sen är det också lätt att få en översikt och förhoppningsvis känna sig mindre stressad. Hur gör ni läsare när ni har mycket att göra? Kom med tips! Använder ni kalender eller kommer ni ihåg allt i huvudet? / Fitforlife
                                                

                                           Såhär såg slutet på förra veckans planering ut




Fast ni som känner mig väl, vet att det här är Therese i ett nötskal. Tyvärr.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0